Home > Stichting Svob > Opleidingen > Voorkomen en behandelen van klachten

Voorkomen en behandelen van klachten

Een klacht van een klant is niet leuk. Maar, een klacht heeft ook een keerzijde. Zo kan een goed behandelde klacht bijdragen aan verbeteringen in de diensten en producten die je aanbiedt. Mogelijk kan het zelfs de relatie met de klagende klant versterken. Om klachten te voorkomen en zo professioneel mogelijk te behandelen, zijn gerichte communicatieve vaardigheden en technische kennis van schade- en slijtagbeelden nodig.  In deze praktijkgerichte training leer je dit allemaal.

Inhoud

Dag 1

  • Bandenconstructies kennen en toepassen
  • Bandenspanning, de invloed ervan op de band en wegligging
  • Bandschades herkennen en beoordelen
  • Snelheidssymbool en loadindex
  • Constructeursmarkeringen en de keuze van voertuigfabrikanten
  • Wet- en regelgeving voor de producten en keuzes van de klant bij een klacht
  • Productinformatie en advies

Dag 2

  • Gedrag van jezelf en de klant
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Klantgericht niet klantgezwicht
  • Wat is dienstbaarheid en hoe pas je dit toe
  • Klacht als een geschenk
  • Weg van de strijd blijven in een gesprek
  • Constructief gesprek i.p.v. oplossingsgericht
  • Hoe geef je de juiste aandacht
  • Stressmanagement
  • Standaard (klachten)procedure ontwikkelen wat je kunt toepassen in jouw bedrijf

Doelgroep
Deze training is geschikt voor medewerkers die al een paar jaar werkzaam zijn in de banden- en wielenbranche en regelmatig contact hebben met klanten.

Studievoorbereiding
Bedenk van te voren cases die zijn voorgevallen in jouw bedrijf. Het lesmateriaal ontvang je tijdens de training.

Vooropleiding
Niet nodig.

Kennistoets
Deze training wordt op de tweede dag afgesloten met een kennistoets. Bij een positief resultaat ontvang je een bewijs van deelname.

Duur van de training
Twee opeenvolgende dagen.

Locatie
Diverse locaties.

Tarieven
Kijk voor de kosten in het tarievenoverzicht.

Incompany
Vanaf 6 personen kan deze training op een eigen locatie worden georganiseerd, eventueel met gebruik van eigen producten.

Heb je nog vragen? Neem contact met ons op via svob@kcleiden.nl of tel. (071) 568 69 40.